Message
  • “Opozorilo o uporabi piškotkov”

    “Ta spletna stran uporablja piškotke za sledenje in analitiko spletne strani. Želimo vam prijetno brskanje!

Print
PDF

VBRIZGALNE ŠOBE SISTEMA SKUPNEGA VODA

Vbrizgalne šobe dizelskih sistemov, delimo na take, ki gorivo razpršijo neposredno v valj in take, ki gorivo razpršijo v predkomoro, ki je vgrajena v glavi motorja.

 

1. Šobe z neposrednim vbrizgom goriva v valj lahko razčlenimo na:

Direktni_vbrizg_goriva

-ŠOBE SISTEMOV SKUPNEGA VODA (COMMON RAIL)

To so šobe, katerih aktivacija vbrizga poteka preko elektromagneta ali piezzo kristala in dosegajo tlake vrizgov vse od 250 do 2000Bar.

Za šobe skupnega voda je značilno da v enem delovnem taktu motorja opravijo več vbrizgov, katerih število na delovni takt je odvisno od tipa sistema skupnega voda. Nekateri novejši sistemi imajo tako tudi do 7 vbrizgov na delovni takt, v razvoju pa so tudi že sistemi ki bodo imeli do 9 vbrizgov na delovni takt. Količina vbrizgov vpliva na več dejavnikov, kot so tišje in mirnejše delovanje motorja, večji vrtilni moment, moč in izkoristek motorja ter čistejši izpušni plini.

1-ds-16537

-ŠOBE Z DVOSTOPENJSKIM VBRIZGOM

Šobe z dvostopenjskim vbrizgom največkrat zasledimo v kombinaciji z elektronsko krmiljeno(EDC) linijsko ali rotacijsko črpalko. Šoba deluje na mehanski sistem proti vzmeti, katera pod določenim pritiskom goriva (200Bar) popusti in tako igla gorivu odpre pot skozi razpršilno šobo v valj. Dvostopenjske vbrizgalne šobe, imajo kot lahko že iz imena razberemo, dva vbrizga v delovnem taktu motorja: pred vbrizg in glavni vbrizg. Pred vbrizg služi za predpripravo mešanice za boljše izgorevanje pri glavnem vbrizgu, tako se poveča izkoristek goriva kot tudi motorja.

-ŠOBE Z ENOSTOPENJSKIM VBRIZGOM

Šobe z enostopenjskim vbrizgom delujejo na mehanski sistem proti vzmeti, katera pod določenim pritiskom goriva (200Bar) popusti in tako igla gorivu odpre pot skozi razpršilno šobo v valj. Take šobe največkrat zasledimo v starejših tovornjakih in velikih delovnih motorjih v kombinaciji z linijsko mehansko ali elektronsko regulirano črpalko.

 

2. Šobe, ki gorivo razpršijo v zgorevalno komoro

Vbrizg_s_predkomoro

Šobe , ki gorivo razpršijo v zgorevalno komoro, delujejo pod manjšim pritiskom goriva tja do 150Bar, zato se tudi zgorevalna komora uporablja, saj ima tako gorivo krajšo pot do vžiga ter zrak v pred komori ni tako stisnjen kot v valju motorja. Zasledimo jih v kombinaciji z mehansko regulirano rotacijsko ali linijsko črpalko .

Za boljše razumevanje direktnega vbrizga in vbrizga s pred komoro, si oglejte spodnji video posnetek: